Aanmelden – School registration

Nieuwe leerlingen kunnen het hele jaar door worden aangemeld. Er vindt altijd een gesprek plaats tussen de ouder(s) en de school (kwaliteitscoördinator, directie of leerkracht). Tijdens het intake gesprek is het belangrijk dat het kind aanwezig is. Wij vragen achtergrond informatie en er worden kleine toetsjes afgenomen (lezen en rekenen), zodat we met ons onderwijs zo goed mogelijk kunnen aansluiten bij het niveau van het kind. Ook verzorgen wij een rondleiding door de school en maakt het kind kennis met de leerkracht en de ondersteuner uit de toegewezen groep.

Neemt u het legitimatiebewijs van u en uw kind mee naar het gesprek. Neem ook overige documenten mee die belangrijk zijn voor een inschrijving op een school, zoals verblijfsvergunning, IND pas, bsn nummer,  kopie brief COA.

Wanneer leerlingen van een andere nieuwkomersschool of een azc school in Nederland komen, wordt er altijd contact opgenomen met de vorige school. Het onderwijskundig rapport dat de kinderen meekrijgen van de vorige school is de basis waarop de leerstofaansluiting moet plaatsvinden.

Wet en regelgeving in Nederland:
Als een kind vier jaar wordt, mag het iedere dag naar school. Als het kind vijf jaar is geworden, is het leerplichtig en moet het iedere dag naar school.
Voor een optimale ontwikkeling verwachten wij kinderen vanaf 4 jaar dagelijks op school.

Wilt u uw kind aanmelden? Maak dan een afspraak voor een intakegesprek. Stuur daarvoor een e-mail naar info.wereldschool@primoschiedam.nl Of neem contact met ons op via 010 – 426 61 23.

New students can be enrolled throughout the year. There is always a meeting between the parent(s) and the school (quality coordinator, principal, or teacher). It is important that the child is present during the intake interview. We ask for background information and administer small tests (reading and math) to ensure that we can align our education as closely as possible with the child’s level. We also provide a tour of the school and introduce the child to the teacher and the support staff assigned to their group.

Please bring identification for yourself and your child to the meeting. Also bring any other documents necessary for school enrollment, such as residence permit, IND card, social security number (BSN), copy of COA letter.

When students transfer from another newcomer school or azc center school in the Netherlands, we always contact the previous school. The educational report that the children bring from the previous school forms the basis for aligning the curriculum.

Legal requirements in the Netherlands:
When a child turns four years old, they can attend school every day. When a child turns five, they are legally required to attend school every day.
For optimal development, we expect children from the age of 4 to attend school daily.

Would you like to enroll your child? Please make an appointment for an intake interview by sending an email to info.wereldschool@primoschiedam.nl or by contacting us at 010 – 426 61 23.

Bekijk hier al het nieuws