Ambulante begeleiding en Team Taal & Cultuur

De Wereldschool biedt ambulante begeleiding aan scholen die advies en ondersteuning zoeken voor vraagstukken rondom de meertalige leerling inclusief nieuwkomers en tweedetaalverwerving. Dit doen wij ook regionaal binnen Team Taal & Cultuur.

Team Taal & Cultuur is een initiatief van De Diamant (Maassluis), De Globe (Vlaardingen) en De Wereldschool (Schiedam). Onze nieuwkomersscholen bundelen de krachten en hebben een gezamenlijk aanbod ontwikkeld voor professionals in de opvang, onderwijs en zorg.
We geven trainingen, bieden ondersteuning op maat en maken professionals vaardiger in het werken met de superdiverse populatie.

Heb je een vraag of wil je met ons team Taam & Cultuur aan de slag? Neem dan contact met ons op:

Contact Team Taal & Cultuur

The Wereldschool provides outreach support to schools seeking advice and assistance regarding multilingual students, including newcomers and second language acquisition. We also operate regionally within Team Language & Culture.

Team Language & Culture is an initiative of De Diamant (Maassluis), De Globe (Vlaardingen), and De Wereldschool (Schiedam). Our newcomer schools collaborate and have developed a joint offering for professionals in reception, education, and care. We provide training, offer tailored support, and enhance professionals’ skills in working with the highly diverse population.

Bekijk hier al het nieuws