Voor wie?

CON de Wereldschool is een school voor kinderen tussen de 4 en 12 jaar oud die geen of weinig onderwijs in het Nederlands hebben gevolgd. Onze leerlingen wonen minder dan 2 jaar in Nederland. Ze hebben allemaal een andere achtergrond en ander onderwijs genoten, daarom heeft elke leerling bij ons een eigen leerlijn op de vakgebieden lezen, spelling, taal, rekenen en Mondeling Nederlands.

In de ochtend werken de leerlingen aan spelling, lezen en rekenen in eigen programma’s, groepsdoorbroken. In de middag werken de leerlingen in de eigen stamgroep. Leerkrachten krijgen ondersteuning van kwaliteitscoördinatoren Petra, Marlissa en Sahrona.

De route van de leerling binnen de Wereldschool

• Inschrijving en rondleiding
  • Eerste schooldag
  • 4 weken gesprek met ouders
  • Na 13, 26 en 39 weken toetsen en een oudergesprekken
  • Hulp bij overgang naar een nieuwe school

CON de Wereldschool is a school for children between 4 and 12 years old who have had little or no education in Dutch. Our students have been living in the Netherlands for less than 2 years. They all have a different background and have had a different education, which is why every student with us has his own learning path in the fields of reading, spelling, language, math.

The children work on spelling, reading, and arithmetic in their own programs. Teachers receive support from coordinators quality: Petra, Marlissa, and Sahrona.

The students’ route at the Wereldschool:

• Registration and tour
  • First day at school
  • 4-week meeting with parents
  • Assessments and parent-teacher meetings after 13, 26 and 39 weeks
  • Assistance with transitioning to a new school

Bekijk hier al het nieuws